Виховна година
Мета:навчати
учнів культури спілкування,пошуку конструктивних способів вирішення проблемних
ситуацій,самоконтролю,вчити інтуїтивно розуміти оточуючих;сприяти поліпшенню
психологічного клімату в класі,налагодженню доброзичливих стосунків; виховувати
в учнів повагу одне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Обладнання:серветки;клубок
ниток;роздруковані завдання;7 іграшок; прапорці – червоний,зелений,синій;аркуші
А4;емоційні смайлики;кольорові олівці;ноутбук;мультимедійна підтримка.
Вступна частина.
1.Ознайомлення
з правилами тренінгу.
2.Вправа
«Павутинка».
Мета:створити
доброзичливу і продуктивну атмосферу;дізнатися про улюблені заняття
дітей;згуртувати колектив.
-У мене є чарівний клубочок, ми будемо його передавати
один одному по колу, кожен з
вас,отримавши клубочок, назве себе так,як хотів би ,щоб вас так називали та
розповість ( 1 речення) чим любить займатися вдома (ниточку потрібно обмотати
навколо свого пальчика).
-Ось ми дізналися про улюблені заняття своїх товаришів і
сплели ось таку павутинку. Це павутинка нашого колективу, вона міцна, красива й
така ж неповторна, як і наш колектив.
3.Вправа «Струм».
-Діти, давайте станемо в коло, візьмемося за руки та
передамо одне одному частинку свого настрою ,частинку своєї енергії, скажемо
один одному хороші слова…
Основна
частина.
1.Вправа «Криголом».
Учні тримають у руках серветки, вихователь дає
інструкції:
1.Згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут .
2.Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній
правий кут.
3.Те ж саме зробіть з нижніми кутами серветки.
4.Розгорніть серветку.
-Чому серветки різні?
Отже, кожен з нас має своє світосприйняття, кожен із вас
неповторний.
2.Вправа «Відзеркалювання».
Мета:вчитися інтуїтивно розуміти оточуючих,відчувати і вгадувати
їх настрій, поведінку.
Учні по черзі витягують завдання та показують їх,інші
вгадують,що показав товариш.
-Складає книжки в портфель.
-Фотографує.
-Їсть морозиво.
-Замітає підлогу.
-Зав’язує шнурки.
-Пише на дошці.
-Плаває в морі.
-Заплітає косу.
-Їсть борщ.
-Пише.
-Що допомагало вам відгадати і відтворити діє своїх
товаришів ? (уважність, терплячість,стриманість).
-Ми переконалися у тому, що досягти взаємопорозуміння в
стосунках можна, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня.
3.Вправа «Що змінилося?»
Мета:розвивати увагу дітей.
Інструкція. Вихователь ставить перед дітьми від 3 до 7
іграшок і пропонує зажмурити очі. В цей час забирає одну іграшку. Відкривши
очі, діти повинні вгадати , яка іграшка захована.
4. Вправа «Покажи емоцію»
Зобразити емоцію, а інші відгадують.
5.Вправа «Релаксація».
Звучить музика, діти з заплющиними очима,слухають вихователя та фантазують.
-Де побували?
-Що побачили?
6.Вправа «Опануй
себе».
Мета: навчання самоконтролю.
-Тільки кожен з
вас відчує занепокоєння,вам хочеться когось штовхнути, вдарити, щось
кинути. Є дуже простий спосіб довести собі свою силу: потрібно обхопити
долонями лікті й сильно притиснути руки до грудей – це поза витриманої, сильної
духом людини.
Якщо хочеш посваритися – порахуй до 10 , глибоко
вдихаючи.
7.Вправа «Я чарівник».
Вихователь
пропонує дітям закрити очі і подумки побувати в казковій країні. В ній
збуваються мрії і бажання, особливо коли ти – чарівник. Уявивши себе в ролі
чарівника, який може зробити все, діти повинні подумати і щоб зробив би кожен з
них, якби він був наділений такою могутньою силою чарів. Свої відповіді діти
спочатку записують на аркушах, а потім по черзі озвучують.
8..Вправа «Прапорці».
Коли вихователь піднімає
червоний прапорець, учні повинні підстрибнути, зелений – сплеснути в
долоні, синій – крокувати на місці.
Заключна частина.
1. Вправа «Сім кольорів настрою».
-Виберіть кожен олівець , який вам зараз до вподоби.
-Червоний- піднесний.
-Оранжевий- радісний.
-Жовтий- приємний.
-Зелений- спокійний.
-Синій- сумний.
-Фіолетовий- тривожний.
-Чорний- дуже не задоволений.
2.Рефлексія.
-Що сподобалось на тренінгу?
-Що найбільше запам’яталося?
-Які вправи будете використовувати ?
Немає коментарів:
Дописати коментар