четвер, 21 лютого 2019 р.

Виховна година.


Мета: ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома; вчити їх вибирати безпечні місця та предмети для гри; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих. Виховувати в дітей обережність, уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: таблиці до теми, ілюстрації, « домашні світлофори»

Хід заняття
Організація дітей до роботи
-         Нас до класу дзвоник кличе,
починається урок.
Тож сідаймо всі зручніше,
Й робим в казку перший крок...
- Для чого людині потрібно піклуватися про своє здоров´я?
- Що треба робити для того, щоб бути здоровим?
- Які прислів´я про здоров´я ви знаєте?
Прислів´я:
1.     Найбільше багатство - здоров´я.
2.     Тримай ноги в теплі, голову у холоді, живіт в голоді – не будеш хворіти, будеш довго жити.
3.     Було б здоров´я – все інше наживем.
4.     Здоров´я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
5.     В здоровому тілі – здоровий дух.
6.     Бережи одяг поки новий, а здоров´я- поки молодий.
Розповідь учителя:
-         Сьогодні ми зустрінемось з героями наших улюблених казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих.
-         Наша зустріч з казкою  відбудеться у чарівній країні Здоров´я, жителі якої вже чекають на нас. Вони веселі й життєрадісні, дотримуються правил гігієни, займаються спортом. Вони – здорові. Отож і нам час вирушати в країну Здоров´я. «Сідаймо у поїзд» з піснею:
Наш поїзд рушає,
Вагони біжать,
В країну Здоров´я малята спішать...
Тут затишно, спокійно, адже допомагає підтримувати порядок Світлофор Моргайко. Пригадайте, як він упорядковує рух на дорозі? От і сьогодні нам у пригоді стануть його чарівні кольори. Подивіться, а чия це хатинка поблизу лісу?
Діти розглядають ілюстрацію до казки « Вовк і козенята»
Так це хатинка Кози.
-         Пригадайте, що ж трапилося з козенятами, коли вони залишилися вдома самі?
-         Якої помилки припустилися звірята?
-         Чи послухалися вони свою маму?
-         А як би вчинили ви?
Висновок: Так, дії козенят були неправильні. Яким кольором світлофора ви б їх зобразили? Чому?
-         А чи правильно вчинили герої казок «Котик і півник», «Колобок»?
Діти розглядають ілюстрації до казок, роблять висновки про дії персонажів.
Правило 1.     Якщо ви самі вдома,
                         То запам´ятайте:
                          Ви людину незнайому
                          В дім свій не пускайте!
Отже двері чужому ви не відчинили, тому беретеся за улюблену справу. А чим ви любите займатися вдома, коли залишаєтесь самі? Вдома нас оточує безліч предметів, які приховують у согбі небезпеку. А тому й поводитися з ними потрібно обережно. Одну з найбільших небезпек становить:
Дерев´яний і маленький
В капелюшику темненькім,
До роботи малюк звик,
Упізнали? Це – сірник.
Та ось тільки малі діти
Не повинні з ним дружити.
-         То чи можна гратися сірниками?Чому?
-         Який колір світлофора символізує про небезпеку від сірників?
Правило 2.   Сірники – не іграшка –
                       Має кожен знати.
                       Будеш з ним необережний –
                        Може трапитись пожежа.
Тлумачення прислів´їв, підбір вдалого: «Якби кізка не скакала, то б і ніжку не зламала», «Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн», «Диму без вогню не буває».
Гра «Викликаю пожежників»
Діти розігрують ситуацію «пожежник- потерпілий», повідомляють адресу, де виникла пожежа, набирають номер 101 на іграшковому телефоні.
Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним безперечно,
Бо варить їсти без утоми,
Хоч він отруйний, небезпечний.
Ним користуємось щораз,
Вже здогадалися? Цеж газ!
-         Яку користь приносить газ?
-         Як з ним поводитись?
Правило 3  Це правило хай знає кожен з вас:
                      Будьте обережні, коли включили газ!!!
Вчитель прикріплює цифри 104.
Гра «Викликаю газову службу»
-         Про газову небезпеку нам сигналізуватиме жовтий колір світлофора, адже він закликає нас до поміркованих дій. Перш ніж включити газ, обов´язково подумай!
Що прозоре, прохолодне,
Напува кого завгодно
Вмиє дуже-дуже чисто
Малюка, машину, місто.
Зустріч з героями казки «Мийдодір». Бесіда про значення, користь і небезпеку води.
Правило 4   Крани міцно закривай!
                      Воду просто так не випускай!
Опрацювання листа від Незнайка.
Діти сигналізують «своїми світлофориками»: якщо дія правильна,- зелений колір, неправильна – червоний.
-         Любі діти, я дуже люблю гратися у ванній кімнаті і на кухні. Включаю газ щоб було тепло, відкриваю воду і пускаю кораблики. Полюбляю ігри з сірниками.
-         А тепер послухайте, як любить гратися Знайко.
-         Я граюся на килимку у своїй кімнаті не беру до рук сірники, не включаю газ, не відкриваю воду.
Підсумок:
-         З якими героями сьогодні зустрілися?
-         Назвіть помилки, яких припустилися герої казок?
-         А що робитимете ви, щоб з вами не трапилося біди?


Немає коментарів:

Дописати коментар